برگزاری وبینار مثال های موفق بازار یابی عصبی

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۴ کد : ۴۹۰۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۵۸
به همت گروه هنر و با همکاری کانون خلاقیت و نوآوری دانشکده شریعتی

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری و به همت گروه هنر دانشکده شریعتی وبینار "مثال های موفق بازار یابی عصبی" با تدریس استاد آزیتا شکوهی زادگان، در روز سه شنبه27/2/1401  بصورت مجازی، برگزارگردید.
در ابتدای برنامه استاد شکوهی زادگان در خصوص بازاریابی عصبی، توضیحاتی را ارائه نمود و سپس به بیان مثال های موفق ایرانی و خارجی در این موضوع پرداخت.
وی بیان داشت: بازاریابی عصبی یا عصب پایه (به انگلیسی: neuromarketing) به معنی کاربرد ابزار، دست‌آوردها و آزمون‌های برآمده از رشته‌های علمی روان‌شناسی و علوم مغز و اعصاب و عصب‌شناسی به منظور اندازه‌گیری و سنجش واکنش‌های زیستی در مواجهه با محرک‌های بازاریابی (راهبردهای بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، محصولات جدید و محصولات موجود) می باشد.
وی افزود: محققان از تکنولوژی‌هایی مانند اف‌ام‌آرآی برای سنجش تغییرات در قسمت‌های مختلف مغز و نوار مغزی برای سنجش فعالیت در بخش مشخصی از مغز استفاده می‌کنند تا نحوه تصمیم‌گیری مشتریان و قسمت‌های مرتبط به تصمیم‌گیری در مغز را مطالعه کنند. شرکت‌های بزرگ برای پیش‌بینی رفتار مشتری، آزمایشگاه‌های فعال در حوزه نورومارکتینگ تأسیس کرده‌اند یا با بخش‌های دانشگاهی وارد تعامل شده‌اند.
بنابراین نورومارکتینگ نوید دهنده نوع جدیدی از بازاریابی است که کاملاً ماهیت میان رشته‌ای دارد. جایی که علوم مدیریت، عصب‌شناسی، روانشناسی و شاید هم به نوعی هنر به هم پیوند می‌خورند.
به بیان ساده بازاریابی عصبی پژوهش مبنایی رفتار مصرف‌کننده با استفاده از ابزار علمی مدرن و دقیق (به ویژه ابزار پزشکی) است.

در ادامه استاد با نمایش چند اسلاید، به بررسی عواملی که از نظر عصبی سبب ایجاد کشش و جلب توجه بینندگان در طراحی و تبلیغات پوستر یا صفحات مجلات، می شود، پرداخت.
این مدرس در پایان توضیح داد: بازاریابی عصبی دیجیتال یا دیجیتال نورومارکتینگ که تلفیقی از علوم بازاریابی، عصب‌شناسی، روانشناسی، علوم شناختی انسان است، به شما و کسب کارتان کمک می‌کند تا حدس و گمان را از اقدامات بازاریابی و تبلیغاتتان حذف کنید و شما را به بینشی مجهز می کند که تک تک هزینه‌هایی که برای تبلیغات دیجیتال، صرف کرده‌اید، بسیار قابل پیش‌بینی تر گردد. شما با استفاده از ابزارهای دیجیتال نورومارکتینگ به آمار خیره کننده ای از افزایش نرخ تبدیل و فروش استثنایی از طریق تأثیر بر مغز مخاطب دست خواهید یافت

کلیدواژه‌ها: وبینار دانشکده دختران دکتر شریعتی گروه هنر


نظر شما :