رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در اولین دوره توانمند سازی معاونین آموزشی دانشکده ها و آموزشکده فنی و حرفه ای
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای ، دکتر ابراهیم صالحی عمران در اولین دوره توانمند سازی معاونین آموزشی آموزشکده و دانشکده های فنی و حرفه ای کشور گفت: اساس فعالیت دانشگاه ها آموزش و تربیت دانشجو است که به حوزه ی آموزش مرتبط می باشد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش افزود : اگر از من بپرسند که چه مسئولیتی را بین مسئولیت های دانشگاهی دوست دارم ترجیح می دهم معاون آموزشی باشم.
صالحی عمران با انتقاد دور شدن دانشگاهها از آموزش گفت : متاسفانه امروزه چیزی که در دانشگاه ها فراموش شده کلاس، تدریس ، کارگاه ها، آزمایشگاه ها و یادگیری دانشجو است.
ایشان ادامه داد : هدف اساسی دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد است که در بازارکار یا چرخه تولید، جذب و موتور محرکه کشور را به حرکت در بیاورند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به گردهمایی معاونین آموزشی گفت: این گردهمایی را برپا کرده ایم تا کیفیت آموزش را در دانشگاه فنی و حرفه ای بالا ببریم که اساس این اقدام حرکت دانشگاه به سمت جلو می باشد.
وی با اشاره به انتقادهایی که به دانشگاه می شود گفت: علت اصلی انتقاد ها ؛ انبوه فارغ التحصیلان بیکار در جامعه است و افزود: مبدا شکل گیری دانشگاه فنی و حرفه ای باید منطقی و براساس اصول نیازسنجی بازار کار باشد و رشته هایی که ایجاد می شود باید براساس وضعیت شغلی جامعه که با مطالعه و نیازهای اساسی کشور منطبق باشد، صورت گیرد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه نظام اطلاعات بازار کار جایش خالی است، اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه ای باید در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و باید آثار هزینه هایی که در آموزش صرف می شود به جامعه برگردد و ما در قبال تولید این مملکت مسئولیم .
صالحی عمران گفت:تغییرو تحول برنامه های درسی را شروع کردیم و یکی از دغدغه های ما و شما همکاران گرامی تحول آموزش است و هر کدام از شما باید یک سیاستگذار آموزشی در مرکز خود باشید و برای اساتید و مربیان خود وقت بگذارید و ارتقای آن ها را براساس مدل دانشگاه فنی و حرفه ای منظور نمایید و در این راستا توجه به اعضای هیات علمی برای ما بسیارمهم است .
وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی از صنعتگران و کارآفرینان ایجاد کنید و ضمن ارزیابی ،آن ها را دعوت به تدریس در کارگاه ها و مراکز خود نمایید که این اقدام منشا تحول می باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان گفت: نظام سنجش و ارزیابی باید کیفیت داشته باشد و سازو کار آزمون های عملی، اصولی و مستمر باشد چرا که سنجش آموخته های فراگیران مسئله مهمی است و همه ما هستیم تا دانشجویان مهارت یاد بگیرند و در کلاسها و در کارگاه ها نباید توجه به دانشجویان از یاد برود که دانشجویان امانت هایی هستند در دست ما.
نظر شما :